jump to navigation

Valencianisme és antipancatalanisme abril 20, 2008

Posted by Alberto Domingo in Pancatalanisme, Valencianisme.
Tags: ,
trackback

És evident que les ideologies anti- no tenen personalitat pròpia, ni arguments propis; se basen en uns contra-arguments a modo de reivindicació, per a defendre’s d’atres ideologies atacants i “anexionistes”.

Es pot ser antipancatalaniste sense ser valencianiste, pero no al revés. Òbviament, quan una persona és valencianista té que ser, per descontat, antipancatalanista, pel fet de que el pancatalanisme és una ideologia agressiva, que ataca ad atres idees (com el valencianisme) volent impondre les seues i acallant ad atres, exactament igual al fascisme.

Molta gent se queixa de que alguns siguen a soles antipancatalanistes, i alega que això demostra no tindre una idea pròpia. En realitat, l’antipancatalanisme es pot considerar una forma més de valencianisme, si prové de gent valenciana. És estar en contra d’una idea que porta com base atacar la teua pàtria, aprofitar-se del teu poble i fer una imposició sobre la teua persona o identitat. Els contra-arguments que servixen per a rebatre ad un pancatalaniste, duen, en la seua major part, ad argumentació valencianista, pero se comença per un tipo d’idees antipancatalanistes degut a que el valencianisme no és una forma d’imperialisme, com sí que ho és el pancatalanisme. Els catalanistes no són antivalencianistes simplement perque els valencianistes no imponem res, no els obliguem a res ni els sometem per ninguna raó, ni volem fer-ho.

Per tant, l’ideologia valencianista té que ser, a la volta, defensiva, per culpa de l’imperialisme panca; a part de tindre un sentiment propi d’impuls de la cultura valenciana. Personalitat tenim, i arguments més; no mos tenen que callar ni desprestigiar.

Comentarios»

1. Robert - abril 20, 2008

No estic del tot d’acort.

Els moviments anti si que tenen una ideologia i arguments propis. La característica és que estos s’acaben quan el contrari desapareix.

Hauries de fer una clara significació de conceptes que no queden massa clars. Catalanisme i pancatalanisme no son el mateix concepte, i ells mateixos no son homogeneus. Hi ha moltes variants de catalanisme i pancatalanisme.

En este cas, si estudiarem estos moviments voriem que els anticatalanistes son de per si, antipancatalanistes. En canvi un antipàncatalaniste no te perque ser anticatalaniste.

Ara, en quant al valencianisme. Este es un moviment tambe heterogeneu, molt diversificat. Si tu dius que per a ser valencianiste s’ha de ser antipancatalaniste estas dellimitant el valencianisme com a tu te conve. Quan no es aixina. ¿Se pot ser valencianiste i no ser antipancatalaniste? Nos hauriem de plantejar si en cas de no existir els catalans si podriem ser valencianistes. Clar que si. Perfectament.

Es podria dir. ¿Se pot ser valencianiste i no ser antiespanyoliste o anticastellaniste? O també ¿Es necessari ser anti-algo per a ser valencianiste? ¿Un catalaniste ha de ser necessariament antiespanyoliste?

Hi ha que anar espai en les interpretacions que fas puix venen de conceptes erroneus.
Per eixemple. Una persona pot fer valencianisme, i no te perque ser antipancatalaniste. Imagina’t per eixemple, que es dedica a fomentar la pilota valenciana, a promocionar el Tir i arrastre i el joc de birles. Imagina’t que fa balls tradicionals valencians i li agrada llegir poemes d’Anfos Ramon. Tot aixo sense cap necessitat d’antipancatalanisme, es pot fer, inclus es fa mes valencianisme que fent antipancatalanisme.

El Quit de la qüestió seria el següent. ¿pot una persona valencianista viure d’esquenes als problemes antivalencians que hi ha -tant espanyolistes/castellanistes com catalanistes? La resposta es no. Si u es valencianiste evidentment farà valencianisme i a més es defendrà dels atacs que pugam patir, siguen espanyols, catalans o mexicans.

Un valencianiste no es antipancatalaniste com tu dius. Sino que es defen dels moviments, actes i efectes del antivalencianisme, vinga d’a on vinga.

Es important tindre clar aixo. Els valencianistes no som anti-res. Son els antivalencianistes els que nos fan moure a la defensiva. Si no existiren, podriem ser valencianistes tranquilament.

p.d: despres t’enllace que tinc el blog en obres. Medita lo que t’he dit.
un abraç

2. valencianisme - abril 20, 2008

Robert, com pots vore, esta entrada no la he escrit yo, a partir d’ara en este blog s’admitixen colaboracions dels contibuidors que ho demanen i seran acceptades si estan escrites en Valencià i tracten sobre el valencianisme i tot lo que l’envolta. (se té que escriure un comentari en “Sobre Valencianisme” i tindre conte en wordpress.com)

Si l’autor vol, te contestarà😉

3. Valencià - abril 20, 2008

Parle de valencianisme com un concepte que engloba tota l’ideologia valencianista, des de cultura fins política.
Com he dit, l’ideologia valencianista choca en les idees pancatalanistes (repetixc, unes idees atacants). Si ells t’ataquen, tu, ¿qué fas? Puix defendre’t. Ad açò yo li dic ser antipancatalaniste. És per esta raó per la que dic que un valencianiste és antipancatalaniste.
A vegades he dit “anticatalanisme” a seques, i demane que no se malentenga ya que me referixc a lo mateix, ad anar en contra del pancatalanisme. Ya està canviat.
I t’equivoques dient que un valencianiste no és antipancatalaniste, sino que es defén dels actes antivalencianistes. Caus en la redundància, negues una cosa i la tornes a afirmar. El pancatalanisme de per sí és un atac al valencianisme. Si mos defenem dels antivalencianistes, mos estem defenent dels pancatalanistes. Per lo qual, som antipancatalanistes.
És evident que no a soles el pancatalanisme pot atacar al valencianisme, pero, ¿he mentit en alguna ocasió? En el post parle de pancatalanisme. Sé que ni han mes antivalencianistes, pero che, ara estic parlant d’u d’ells.

Espere que m’entengues. Un salut.

4. Robert - abril 20, 2008

Be, hola als dos. No sé qui eres “valencianisme”, tampoc sé qui és “valencià”, no m’importa la persona qui siga/sigau, sino lo que es diu.🙂

bE, amic valencià, parles de “valencianisme”, que es un concepte que engloba tota “ideologia valencianista”, pero no hi ha res que determine que és el valencianisme -de moment-. Només la lliure interpretació de cada u. La meua la pots trobar al meu blog, argumentada i comentada.

En resum, només comentar dius “t’equivoques dient que un valencianiste no és antipancatalaniste, sino que es defén dels actes antivalencianistes. Caus en la redundància, negues una cosa i la tornes a afirmar”

No caic en cap “incoherencia” que es la paraula que deuries d’haver gastat. Més que res perque yo parle d’antivalencianisme, i eixe concepte engloba (en l’actualitat) al pancatalanisme i el pancastellanisme. Yo vaig més allà. I és més, te dic que en cas de desapareixer eixos dos conceptes. Si existira un “panecuatorianisme” per eixemple i este perjudicara els interesos valencians, llavors em defendria d’aixo.

Pero només dic que hi ha que defendre’s dels que son antivalencianistes. Siguen els que siguen. Hi ha qui nomes es “antipancatalanista”, i es definix com a “valencianiste”, pero l’antivalencianisme del pancastellanisme no li molesta. Llavors no parlem d’algú que es defen perque ataca als interessos valencians. Parlem d’atres interessos.

salut!.


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: